Den andra närstudiedagen passerade snabbt! Vi var många som skulle presentera våra erfarenheter och tiden ville inte riktigt räcka till. Av allt vi gjorde under dagen lämnade vårt grupparbete störst intryck. I det skulle vi söka bilder som symboliserade vilka förbättringar som kunde göras gällande kursen. Med hjälp av Ninas goda instruktioner lyckades vi finna bilder som var fria för användning.
Under den uppgiften insåg jag att det här är någonting som jag måste bli bättre på. Jag har många gånger skamlöst lånat bilder både här och där - och vad händer den dag jag lånar en gång för mycket? Om jag dessutom använt mig av bilder i undervisningssammanhang och i min yrkesroll - hur påverkar det min arbetsplats? Creative Commons måste jag alldeles absolut fördjupa mig i.
Inför kommande distansperiod beslöt vi att vi delar upp SOME-verktygen för att sedan frikostigt dela med oss av erfarenheterna. Tiden flyger nämligen och vi med den! Det märker jag allaredan, jag har inte ens kikat på det verktyg jag skulle fördjupa mig i. Men nog blir det av! Men först Rom :)
/ Linda
Ha de så roligt i Rom! Njut!
SvaraRaderaWai, skall du till Rom, ha det så bra!
SvaraRadera- Irmeli
Tack Erica och Irmeli! I'll do my very best :)
SvaraRadera/ Linda