I morse bestämde jag mig för att ta min an min andra utmaning: Slideshare. En kort googling senare befann jag mig på Slideshares domän där jag med ett snabbt klick kunde registrera mig (efter att jag noggrannt kontrollerat att jag inte valde pro- utan gratisversionen). Det var inte många uppgifter som önskades av mig och direkt efter att jag gett dem plingade det till i min gmail-box att jag skulle bekräfta min e-postadress.
Den här gången tänkte jag att jag ska göra det ordentligt varför jag valde att se en kort presentation om vad tjänsten kan erbjuda mig. Som vanligt ingick mycket mer än jag kunnat tänka mig... Efter "rundturen" började jag på med att redigera min profil med bild och grundläggande info. Slutligen valde jag alternativ när jag vill få e-postmeddelanden om det som händer på Slideshare. Jo! Nyhetsbrevet kryssade jag också för. Eller rättare sagt det hade man redan kryssat för, men jag valde att låta det stå kvar.
Nu har jag alltså lärt mig att jag via Slideshare kan dela presentationer både offentligt och privat, jag kan söka spännande presentationer kring ämnen som intresserar mig. Jag kan till och med bli uppsökt själv och engagerad för olika uppdrag - dvs. om jag delar med mig av någon fantastiskt bra presentation ;) Jag insåg också att tjänsten kommer att ge mig mycket mer än bilder: jag kan göra podcasts och slidecasts! Fast mer om det får ni läsa senare...
hej,
SvaraRaderajag försökte hitta din slideshare profil för att beställa dina presentationer, men hittade förmodligen en annan Linda (eftersom hennes profil inte hade nån bild eller andra profiluppgifter). När du börjar publicera, var vänlig och ge länk.
En sak: det brukade vara så, att man kunde ha privata presentationer även på free account, men nu är det bara möjligt på Pro Account. Det är bra att veta, att skolor kan få Pro för reducerad pris. Jag har haft Pro account för en grupp studerande, även med gmail-account, inte med skolans webmail. Det gick till så, att jag skickade meil till Slideshare och berättade, att kontot var för skolprojekter.
- Irmeli
Hej!
RaderaSom användarnamn satte jag SOMElinda, är det någonting som ställer till det? Kanske jag borde satt mitt riktiga namn redan där?
Jag ska pröva lägga upp presentation så småningom! Tack för infon om Pro-kontot
/
Linda